کرونا ویروس

پس از ورود و شیوع ویروس کرونا و تایید خبر ابتلا تعدادی از هموطنان گرامی به این بیماری، در رسانه های اجتماعی اخبار و ویدیو‌های متعددی در همین رابطه به صورت روزانه در حال تولید و منتشر شدن هستند.

در یکی از ویدیو های منتشر شده، یکی از کارشناسان مردم را به خوردن آش تریخنه ترغیب میکنند و در مورد خواص این غذای اصیل ایرانی بررسی هایی را انجام میدهند. و اذعان میدارند که آش ترخینه نه تنها از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرده، بلکه قادر به درمان آن نیز میباشد.

فروشگاه زیوا امروز شاهد افزایش میزان بازدید، سفارش و تماس در خصوص ترخینه بود. به عنوان بزرگترین فروشنده اینترنتی ترخینه، وظیفه خود دانستیم که در مورد خواص آش ترخینه در مواجه با بیماری کرونا اطلاع رسانی کنیم.

در ادامه با ما همراه باشید…

دسترسی سریع

آیا ترخینه می‌تواند کرونا را درمان کند؟

خیر ، آش ترخینه یکی از مقوی ترین غذاهای بومی ایران است تا جایی که میتوان آن را شبیه به آنتی بیوتیک هم قلمداد کرد. اما هرگز نمیتوان آن را به عنوان درمان بیماری های ویروسی تنفسی معرفی کرد. همانگونه که دارو های آنتی بیوتیک نیز درمان کننده بیماری های ویروسی مانند کرونا، آنفولانزا، سرماخوردگی و… نیستند. بلکه باید دوره بیماری بگذرد تا از شر آن خلاص شوید.

خواص ترخینه چیست؟

در خصوص خواص ترخینه میتوان به این مورد اشاره نمود که حاوی انواع ویتامین های A – B – C – E – D و K و گروه ویتامین های B شامل :

B12 – B6 – B3  – B2 و B1 بوده همچنین حاوی اسید چرب امگا۳ ، کربوهیدرات ، کلسیم ، منزیم ، پروتوئین ، فسفر ، سدیم ، پتاسیم ، زینک ، ‌آهن ، مس ، هورمون سوروتونین ، لوتیئین ، زاگزانتین و پلی فنول میباشد.

جهت پژوهش در مورد خواص ‌آش ترخینه با اساتید بساری از طب سنتی به گفتوگو نشسته ایم ، و عموما تایید کننده خواص ضد سرماخوردگی و ‌آنتی باکتریال ‌آن بوده اند. جای تعجب نیست که با دارا بودن مقادیر زیادی کلسیم ، ویتامین D  و همچنین فسفر و منیزیم  این ‌آش خوش طعم دارای خواص ضد پوکی استخوان  بوده و همچنین دندان ها را نیز محکم میکند.

ترخینه دوغ خشک کردی
ترخینه خشک

آیا ترخینه از ابتلا به بیماری کرونا جلوگیری می‌کند؟

خیر متاسفانه باید عرض کنیم که مصرف آش ترخینه از ابتلا و آلودگی به کرونا ویروس جلوگیری نمی‌کند. اما با تقویت سیستم دفاعی بدن، میتواند در مواجه با آن شما را کمک کند.

برای در امان ماندن از ویروس کرونا چکار کنیم؟

مراقبت از سلامت خود و خانواده در این روز ها نیازمند رعایت نکات ساده بهداشتی‌ست. و ما چند پیام عمومی ساده را به شما پیشنهاد میکنیم. امیدواریم که به رعایت این نکات اهتمام ورزیده و مراقبت های لازم را انجام دهید.

لطفا بی‌مورد از منزل خارج نشوید

تاکید بیشتر با افراد دارای بیماری‌های مزمن کلیوی، ریوی، کبدی، قلبی، سالمندانو زنان باردار است.

ملاقات و حضور در بیمارستان

لطفا ملاقات و حضور در بیمارستان را به یک هفته پس از ترخیص بیمار موکول نمایید.

دست ندهید

لطفا دست ندهید، چون ممکن است ناقل بی‌علامت ویروس کرونا باشید. و علائم چند روز بعد در شما ظاهر شود.

تمیز کردن موبایل

لطفا موبایلتان را چند بار در روز با پنبه آغشته به کلر 1% تمیز کنید.

حضور در اماکن عمومی

لطفا در صورت حضور در اماکن عمومی مثل اتوبوس، تاکسی، مترو، فروشگاه و… از دست زدن به اشیاء بخصوص اشیایی که در معرض تماس عموم است تا حد امکان پرهیز کنید.

لطفا درصورت دست زدن به اشیاء عمومی، در اولین فرصت دست هایتان را بشویید.

استفاده از ماسک

لطفا از ماسک های عمومی بیشتر از 3 و از ماسک های تخصصی‌تر مثل N95 بیش از 8 ساعت استفاده نکنید.

لطفا به دیگران یادآوری کنید هرچند کرونا نسبت به آنفولانزا کشندگی کمتری دارد، اما مسری‌تر است.

لطفا این پیام را منتشر کنید و خوشحال خواهیم شد نظر خود را نیز با ما به اشتراک بگذارید.