کدام عطر و ادکلن، برای روحیات شما مناسب است؟

آیا میدانید عطر انتخابی شما روی شخصیت و حالات روحی تان تاثیر دارد؟ در پس هر عطری چه شخصیتی نهفته است؟ آیا میدانید رایحه ای که استفاده میکنید گویای حالات درونی و نماد شماست؟ در این مقاله میخواهیم از تاثیر عطرها و رایحه های مختلف بر روی شخصیت و روحیات شما سخن بگویم. در ادامه ما را همراهی کنید…

 عطرها فقط رایحه های خوش بو نسیتند، بلکه با کمی دقت میتوانیم حس و حال های مختلف را از آنها تشخیص دهیم. به همین منظور انتخاب عطر بسیار مهم است. زیرا بیانگر حالات روحی و خلق و خوی شما است.

هر فردی استایل خاص خود را دارد که منشأ آن افکار و اخلاقیات خاص اوست. عطرها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. هر فردی به رایحه ی خاصی علاقه مند است که این امر به دلیل تفاوت شخصیت هاست.

اینکه فردی مدت زمان زیادی از عطری خاص استفاده میکند به رایحه ی شخصی‌اش تبدیل میشود، که روحیاتش در این انتخاب دخالت دارند.

 عطرها امضای پایانی هستند که هر فردی به تن میکند. در پس هر عطری چه شخصیتی نهفته است؟

آرام عبدالهی

دسترسی سریع

عطرهای تند

افراد علاقه مند به این نوع عطرها از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. اهدافی مشخص شده دارند و میدانند که چه میخواهند. کسانی که علاقه به رایحه ی تند دارند قابل اعتماد بوده و مدیرانی قوی در رابطه با افراد هستند. این افراد تصمیم گیرنده های خوبی هستند، افرادی باهوش که درست را از نادرست تشخیص میدهند. شخص علاقه مند به رایحه ی تند دارای غروری مثبت و همچنین جاه طلب بوده که میخواهند هر چیزی را مطابق میل خود پیش ببرند. رایحه های تند افراد را سرزنده و شاداب میکند. این افراد در عشق بسیار صبور هستند. شخصی که به این نوع رایحه ها علاقه مند است درون گرا بوده از احساسات زیاد دوری میکنند.

نمونه عطر های تند :


عطرهای شیرین

افراد علاقه مند به رایحه های شیرین افرادی شوخ طبع و رویا پرداز هستند. این افراد به دنبال کشف چیزهای جدید بوده و به راحتی از محیط اطراف خود درس میگیرند. در انتخاب دوست سخت گیر هستند ولی اگر با کسی دوست شوند تا مدت زیادی این رابطه ادامه دارد. آنها افرادی رمانتیک و مهربان هستند که حرف زدن و درد و دل کردن با آنها راحت است. این افراد برون گرا بوده و احساسات قوی نسبت به هر چیزی دارند. اهداف و آرزوهای جالب و عجیبی دارند.

نمونه عطر های شیرین :


عطرهای گرم

دوستداران رایحه ی گرم آماده رقابت هستند. از ویژگی های این افراد میتوان به مسئولیت پذبری اشاره کرد. چگونگی رفتار با دیگران برای این گونه افراد بسیار مهم است و میدانند چگونه با دیگران برخورد کنند. در امر دوستی ثابت قدم بوده و قدر دوستان خود را میدانند. افرادی علاقه مند به رایحه ی گرم احساساتی عمیق و شدید دارند، در برابر برخی مشکلات و مسائل واکنشی تند دارند که به روحیه گرمشان برمیگردد. خونگرم و بیگانه با حسادت هستند. مشاوران خوبی برای خانواده و دوستان خود هستند. افرادی که مسافرت جز جدایی ناپذیر زندگی آنهاست به خصوص با دوستان. افرادی برون گرا که به راحتی احساسات خود را بروز میدهند. شخصیتی کم طاقت دارند و ارزش های مشخصی دارند که به آنها پایبند هستند.

نمونه عطر‌های گرم :


عطر خنک

افراد علاقه مند به رایحه های خنک از عزت نفس بالا و غروری بسیار برخوردارند. این افراد مدیریت و برنامه ریزی برای اهداف و خواسته هایشان دارند. میزبانی خارق العاده برای دوستان خود هستند. این افراد حس برتری جویی نسبت به بقیه افراد دارند و هر چیز خوبی را برای خود میخواهند. اغلب به گونه ای رفتار میکنند که انگار مسأله ای مهم در ذهنشان است. افرادی درون گرا که به سختی میتوانید احساسات و خواسته هایشان را متوجه شوید. افرادی بدبین، وسواسی و بسیار منظو هستند.

نمونه عطر های خنک :


عطرهای ملایم

این نوع عطرها با عطرهای شیرین متفاوت هستند. افراد علاقه مند به عطرهای ملایم اسرار آمیز و مرموز هستند. افرادی خودخواه نسیتند و به راحتی نظرشان جلب میشود. بین دوستان و خانواده محبوبیت دارند. دوستانی قابل اعتماد هستند و در کمک به دوستان خود از هیچ تلاشی فروگذار نمیکنند. افرادی که رایحه های ملایم استفاده میکنند زود عصبانی میشوند ولی در عین حال خیلی زود مشکلات خود را به باد فراموشی میسپارند. افرادی احساساتی، آرام، زودرنجهستند ولی قلب بسیار بزرگی دارند و خیلی زود ناراحتی ها را فراموش میکنند. افرادی که در کمترین زمان اعتماد اطرافیان را به خود جلب میکنند. افرادی برون گرا هستند که از حالاتشان پی به اسرار درونشان میبرید.

نمونه عطرهای ملایم :


عطرهای تلخ

افرادی که از عطرهای تلخ استفاده میکنند دارای شخصیتی قوی و باثبات هستند. تغییر را زیاد دوست ندارند و افرادی هستند که روی تصمیم خود راسخ هستند. این افراد به هیچ وجه در برابر مشکلات تسلیم نمیشوند و در مقابل تصمیم خود مصمم هستند. افرادی با انگیزه بالا هستند. صبر و خویشتن داریو همچنین اراده قوی از خصوصیات این افراد بوده و به همین دلیل هر کاری را به راحتی انجام میدهند و تا آخر پای آن می ایستند. ورزشکاران و افراد فعال دوستدار عطرهای تلخ هستند. افرادی درون گرا که  نزدیک شدن به آنها سخت است و تنهایی و خلوت را ترجیح میدهند. شخصیتی خشک دارند و روی نظرات و خواسته هایشان پافشاری میکنند. نمونه

نمونه عطر های تلخ :